Patřím k umírněným pozorovatelům církevních restitucí. Je zajímavé pozorovat jak zase socani vyjeli na koni do bitvy o snížení finanční náhrady. Cui bono? Mluví se o tolika miliardách a najednou jedna z nich je zvláště citlivá. Je vidět, že nejde tolik o pomoc rozpočtu ve prospěch lidem v nouzi jako o oblíbený manévr starých struktur vypustit dým, aby nebylo vidět na některé lumpárny a obchody.
Poslouchal jsem dnešní projevy paní Gajdůškové a nyní poslouchám pana Sobotku. Co nového tu lze ještě říci. Pan Sobotka připomíná fackovacího panáka. Když facku dostane, rád ji pošle dál. Po volbách ticho po pěšině a nyní zase jako když vyskočí čertík z krabičky. Že by ho obrazně i politicky profackovali jeho zrádovští spolustraníci, kteří mu jdou soudružsky po krku?
Hašek a spol se nevzdává a severočeský Foldyna, který je nejspíše namočen v ledasjakém maléru v Severních Čechách, také fouká do ohně.
Na druhou stranu je dlouhodobý problém s PR církví. Zatím se nepodařilo nabídnout vhodnou formu seznámení s historickou rolí církevního majetku a jeho postupného vzniku. Že nevznikl po Bílé Hoře a že často vznikl pracovitostí církevních komunit a že plnil často roli fundace pro oblast vzdělání, charity a péči o kostely. Byla slíběna osvětová kampaň skrze ekonomické rady farností a tak jsem zvědav jak se to povede. Jestli se najdou dobré argumenty, které přijmou lidé v církvi a také jestli se povede osvětu nést za hranice viditelné církve.